La teva IP: 54.145.117.60

Mobilitat europea

Participació en projectes de mobilitat europea

Logo Erasmus +

El nostre centre participa des de l’any 1998 en projectes de mobilitat europeus. Vam començar participant en el que abans era conegut com el projecte Leonardo da Vinci col·laborant amb centres de França (Toulouse), Itàlia (Ancona) i Irlanda del Nord.

Des de l’any 2007 el nostre centre du a terme els projectes de mobilitat d’estades a empresa a França amb el Programa Europeu Erasmus mitjançant el projecte de la Charte Universitaire Erasmus.

Des del maig 2010 pertanyem al grup Netinvet, que és una associació de cooperació europea d’instituts que realitzen cicles formatius de grau superior de Comerç Internacional i Transport i Logística amb l’objectiu de promocionar la mobilitat d’estudis i estades en empreses.

Netinvet general assembly BCN 2013
Net In Vet General Assembly in Barcelona 2013

Carta Erasmus

El centre va obtenir la carta Erasmus al 2007.

Quin són els nostres objectius pel futur?

El nostre centre té una clara vocació internacional i crèiem que és una bona oportunitat pels nostres alumnes el tenir la possibilitat de poder fer la Formació en Centres de Treball en Països de la Unió Europea.
El nostre objectiu és poder ampliar l’oferta al màxim nombre possibles d’alumnes i de famílies professionals.

Què és l’Erasmus?

ERASMUS Mulilateral Projects és un programa de la Unió Europea en el camp de l’educació superior que forma part del programa Lifelong Learning Programme (LLP) des de l’any 2007.

Aquest programa ofereix suport a les institucions d’estudis superiors per fomentar les aliances entre centres educatius i empreses dels països de la UE o altres països associats.

Algunes de les prioritats del programa són:

• Donar una dimensió social als estudis superiors
  • Augmentar la qualitat dels aprenentatges assolits.
  • Augmentar les possibilitats d’incorporació al món laboral

La beca Erasmus té com a finalitat contribuir a sufragar part de  les despeses addicionals derivades de la mobilitat dels estudiants (per exemple manutenció, viatge, allotjament...)

Com hi puc participar?

A l’inici de curs es convocarà als alumnes que puguin estar interessats a una reunió informativa sobre el Programa Erasmus.

Per participar en el Programa Erasmus s’ha d’estar matriculat al centre en segon curs d’un cicle formatiu de grau superior.

El període de pràctiques es realitzarà una vegada finalitzat els estudis, entre els mesos de maig i juliol. La mínima durada de l’estada de mobilitat per a pràctiques és d’un mínim de vuit setmanes adaptant-se aquestes al nombre d’hores de FCT a realitzar en funció del cicle formatiu.

En què consisteix la beca Erasmus?

L’ajut Erasmus és per setmanes, per tant depèn de la durada de l’estada al centre europeu d’acollida. Aquests ajuts depenen de la quantitat establerta per l’Organismo Autónomo de Programas Educativos Europeos que gestiona els ajuts. La quantitat rebuda en concepte de Beca pot variar d’un any a l’altre ja que depèn de fons europeus.

Mon Garitonandia